Digitale tijdregistratieAls teamleider weet je over het algemeen heel goed waar je medewerkers mee bezig zijn. Je geeft ze opdrachten om uit te voeren, kijkt mee over de schouder, of werkt met ze samen aan een nieuw project. Waar je minder zicht op hebt, zijn de gewerkte uren van je team. Het kan soms lastig zijn om na te gaan hoe medewerkers hun werkzaamheden inrichten en hoeveel uren ze wekelijks maken. Met PersoneelsSysteem zijn die problemen verleden tijd. Met deze digitale software regel je snel en eenvoudig de tijdregistratie voor al het personeel. Je kunt onder meer zien:

  • Wanneer een medewerker incheckt
  • Wie er op een willekeurig moment aan het werk zijn
  • Wat de actuele personeelskosten zijn
  • Wanneer het personeel naar huis gaat

Een werknemer kan op verschillende manieren inchecken als hij of zij aan het werk gaat. Het is mogelijk om op het werk ‘in te klokken’ bij een speciaal apparaat, maar via de gekoppelde app zijn uren ook handmatig in te voeren. Als teamleider kies je zelf welke vorm van tijdregistratie jij makkelijk vindt. Nadat alle gegevens zijn ingevuld, heb je toegang tot veel meer data dan voorheen. Zo zie je in een handomdraai wie er op een bepaald moment aan het werk is. Daarmee houd je niet alleen de controle, maar weet je ook bij wie je moet zijn voor een bepaalde opdracht. Daardoor hoef je een specifieke taak niet meerdere keren uit te zetten en dat bespaart tijd en geld. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van tijdregistratie? Kijk dan eens op personeelssysteem.nl. Daar vind je een overzicht van alle functionaliteit van het programma en kun je direct een account aanmaken. Je mag de software eerst gratis uitproberen en kunt daarna besluiten of je een abonnement afsluit. Het programma neemt je al het werk met betrekking tot de urenregistratie direct uit handen!

Tijdregistratie en beleid

Als je inzicht hebt in je tijdregistratie, kun je daar nieuw beleid op maken. Een voorbeeld: je kunt het rooster zo aanpassen dat je altijd een soortgelijke bezetting hebt. Je kunt dat controleren door te kijken naar het aantal werknemers dat op dat moment actief is, of te kijken naar de actuele personeelskosten. Het programma houdt bij wat een werknemer verdient en geeft dat vervolgens overzichtelijk weer. Deze gegevens kun je vervolgens weer gebruiken om werktijden anders in te delen. Wanneer je bijvoorbeeld ziet dat je op zondag veel geld kwijt bent aan de klantenservice, kan het lonen om eens te kijken hoeveel klanten daadwerkelijk opbellen. Misschien heb je aan één medewerker op zondag wel genoeg, waardoor je op termijn veel geld bespaart. Misschien heb je juist wat budget over voor een bepaalde dag, maar had je dat eerder niet in de gaten. Dankzij de software weet je nu precies waar je die extra mankracht kunt inzetten! Uiteraard zie je ook wanneer het personeel besluit naar huis te gaan. Je krijgt daar netjes een melding van en de tijdregistratie wordt gestopt. Je kunt ervoor kiezen om de uren af te ronden, bijvoorbeeld op hele getallen, of om in kwartieren te werken. Tijdregistratie was niet eerder zo simpel!  

Leer de functionaliteit

Wil je met de software leren werken? Bekijk dan de handige tutorials, of neem contact op met de klantenservice. Zij helpen je graag met het ontdekken van de verschillende functionaliteiten, zodat je alles binnen mum van tijd onder de knie hebt. Het is slim om aan het begin wat meer tijd te steken in het aanleren van de basis. Je zet dan snel een complete tijdregistratie op poten. Ga snel naar bovenstaande site en neem contact op!