Wilt u graag een strakkere buik hebben? Dan ontkomt u er niet aan om buikspieroefeningen te gaan doen. Heel veel mensen verfoeien deze vorm van sporten, omdat ze het niet leuk vinden om te doen of omdat ze het te zwaar vinden. Maar het is echt noodzakelijk als u ooit een strakke buik wilt bereiken. Het doen van buikspieroefeningen alleen is natuurlijk niet voldoende als u op dit moment een mooi rond buikje hebt. U kunt dan wel uw spieren sterker gaan maken door iedere dag sit ups te gaan doen, om maar een voorbeeld te noemen, maar uiteindelijk zult u daardoor niet platter worden. Wat gebeurt er dan namelijk? Door de buikspieroefeningen worden uw spieren wel strakker, maar deze zitten onder uw huid en uw vetlaagje. Met alleen deze oefeningen verbrandt u geen vet, waardoor uw strakke buikspieren als het ware verborgen blijven onder uw vetrandje. Dat is natuurlijk zonde en totaal niet de bedoeling van uw inspanningen. Op die manier kunt u nog zoveel buikspieroefeningen gaan doen, een strakkere buik krijgt u dan nooit. U wordt wel sterker en dat is natuurlijk ook mooi meegenomen, maar u wilt toch het liefst dat uw vetrandje verdwijnt, dat uw spijkerbroeken weer lekker zitten en dat u geen moeite hoeft te doen om deze dicht te krijgen. U wilt vol trots over het strand kunnen lopen zonder u te schamen voor het zwembandje dat om uw middel prijkt. Sommige mensen denken dat dit niet meer haalbaar is voor ze, maar door de juiste buikspieroefeningen te combineren met een goed eetpatroon, is het echt voor iedereen mogelijk om een duidelijk zichtbaar wasbordje te creëren.

Niet alleen maar buikspieroefeningen

Buikspieroefeningen alleen zijn, zoals gezegd, dus niet de manier om een wasbordje te bereiken. U moet dit echt combineren met een goed voedingspatroon. Als u snel wat kilo’s kwijt wilt raken, dan kunt u er voor kiezen om voor een korte periode een crash dieet te volgen. De pondjes zullen er dan af vliegen en binnen afzienbare tijd zult u heel wat lichter zijn. Dit heeft echter wel als nadeel dat u te weinig voedingsstoffen binnen krijgt om uw spieren te versterken. Niet bepaald ideaal dus om te doen in combinatie met buikspieroefeningen. Bovendien bent u op de lange termijn veel meer gebaat bij een verandering van levensstijl dan met een kort crashdieet. Dit zet uiteindelijk veel meer zoden aan de dijk en u zult er niet alleen lichter van worden, maar u zult zich ook veel beter en gezonder gaan voelen. Wat is nu een goed voedingspatroon om te combineren met buikspieroefeningen? U moet de volgende stappen zeker proberen door te voeren in uw eetpatroon:

  • vermijd het eten van koolhydraten, veel koolhydraten zorgen ervoor dat uw lichaam in de vetopslag modus gaat staan
  • vermijd het eten van granen en suikers, hierdoor schiet uw bloedsuikerspiegel omhoog, maakt u insuline aan en dit stimuleert de vetopslag. Een hoge bloedsuikerspiegel moet bovendien eens weer naar beneden gaan en op dat moment krijgt u weer trek en gaat u snaaien.
  • eet zo weinig mogelijk kant en klare producten. Hier zitten namelijk allemaal stoffen aan toegevoegd, waaronder suikers, die niet goed zijn voor uw lichaam
  • ga groene smoothies drinken. Zo krijgt u op een lekkere manier veel gezonde voedingsstoffen binnen en bovendien vullen deze drankjes ook heel goed

Het zal in het begin niet mee vallen om deze stappen door te voeren in uw eetpatroon, gewend als wij zijn om bijvoorbeeld veel brood te eten. Maar doet u dit wel, dan zult u merken dat de buikspieroefeningen veel meer effect hebben. Bovendien zult u zich ook gewoon veel gezonder gaan voelen en wie wil dat nu niet?

De juiste oefeningen

Naast dat een gezond eetpatroon belangrijk is voor het krijgen van een strakke buik, is het ook belangrijk dat u de juiste buikspieroefeningen doet. Er zijn natuurlijk heel veel buikspieroefeningen die u zou kunnen doen, maar ze zijn lang niet allemaal even effectief. Een zeer effectieve methode is die van Jesse van der Velde. Hij heeft een work-out voor thuis ontwikkeld, zodat u in uw eigen omgeving gemakkelijk aan de slag kunt gaan. De dvd met instructies laat u precies zien hoe zijn programma werkt en stimuleert u bovendien om uw buikspieroefeningen vol te blijven houden. Bij hem vindt u geen saaie sit ups, maar veel oefeningen met de Kettlebell. Dit is een soort kanonskogel met een handvat eraan, waarmee u de buikspieroefeningen uit zult moeten voeren. Door de aard van de oefeningen die u krijgt aangereikt, zal het lichaam overgaan tot het aanmaken van groeihormonen. Dit heeft als grote voordeel dat deze hormonen zorgen voor een grote verbranding van lichaamsvet. Hierdoor zijn de buikspieroefeningen een stuk effectiever en lukt het u om met deze training ook daadwerkelijk vet te verbranden. Daarnaast zorgen de hormonen ook nog eens voor een verjonging van de huid en de spiercellen, waardoor u zich fitter gaat voelen en er beter uit gaat zien. Zo slaat u dus werkelijk meerdere vliegen in een klap. Uw spieren worden strakker, u verbrandt buikvet, u voelt zich energieker, u ziet er beter uit, reden genoeg dus om nog vandaag met het speciale Kettlebelt programma te beginnen. De dvd’s zullen helpen om uw motivatie te behouden, ook als u even helemaal geen zin hebt in buikspieroefeningen. Het krijgen van een mooie, platte en strakke buik wordt hiermee echt voor iedereen haalbaar.